Trendom sú responzívne weby.

„Responzívny“ je strašné slovo, ale webdesignérska komunita sa zatiaľ nezhodla na niečom rovnako výstižnom, ako je anglické responsive. Doslovný preklad je totiž „reagujúci“ alebo „odpovedajúci“ a to tiež nie sú ideálne pojmy. Časom sa snáď presadí aspoň výraz „flexibilný“.

Responzívny alebo flexibilný je taký web, ktorý sa automaticky mení podľa toho, na akom zariadení ho vidíte. Nejde pritom o špeciálnu verziu webu, ktorá sa načíta v prípade prezerania na mobile, ale o jeden web, ktorý reaguje na možnosti zariadenia. Napríklad menu, ktoré sa na mobile zmení z horizontálneho na vertikálne a začne reagovať aj na dotyky a gestá.

Responzívne weby sú svetovým hitom od roku 2012, k nám začali masovejšie prenikať v roku 2013. Spolu s nimi kráča aj tzv. flat design, v ktorom sú prvky stránky odlišované typograficky a farbou a ktorý nepozná zložité prechody a tiene. Od 1.1.2017 sú responzívne weby preferované Google-om vo vyhľadávaní.

Ak sa rozhodnete pre responzívny web, budete „in“ a zároveň ušetríte na príprave webu. Podiel prezerania webov na dotykových zariadeniach neustále narastá a pripravovať dve verzie stránky, jednu pre „klasiku“ a druhú pre mobily, je zložité a dvojnásobne drahšie ako jeden flexibilný web.

Bežným postupom prípravy responzívneho webu je vytvorenie desktopovej verzie (pre veľké monitory), ktorá sa následne osekáva a zjednodušuje pre dotykové zariadenia. A to je práve kameňom úrazu!

Ak je hlavnou verziou stránky desktopová, mobilnej vždy niečo chýba. A ak niečo chýba, návštevník vášho webu môže byť zmetený alebo nenájde to, čo hľadal. Pritom to vo svojej stránke máte! Len on to na svojom mobile či tablete nevidí.

Pripravte preto perfektnú mobilnú verziu webu, kde je aj na malej obrazovke všetko, čo ponúkate. A potom túto verziu rozšírte pre veľké displeje. Je to zdanlivá maličkosť, ale zmenený uhol pohľadu vám pomôže v súboji s konkurenčnými stránkami.